måndag 30 december 2013

Barnmorskan och shopping

Idag följde J med till barnmorskan. Jag tog blodprov som såg bra ut, blodtrycket såg också bra ut, och magen hade växt som den skulle. Ännu är lilltjejen inte fixerad, och hon har inte sjunkit ner ända till blygdbenet. Men det behöver hon tydligen inte vara än. Det får mig att undra om det ändå inte kommer att dröja ett bra tag innan det blir någon bebis för vår del.

Efter besöket fick vi kolla på ett par filmer. Privat filmvisning på MVC, jättebra! Den första handlade om profylax - andning under förlossningen. Det var jättebra, vi försökte träna lite under tiden. Men när man skulle råma som ett djur, så blev det lite för mycket, och det var svårt att hålla sig för skratt. Jag fick hem övningarna på papper, så jag ska försöka öva hemma. Fick också med mig en TENS-apparat, som jag också ska försöka öva lite med. Tänker att det, precis som andningsövningarna, kan vara en distraktion från smärtan.

Efter besöket blev det en tur på stan för att köpa lite grejer som kommer att behövas den första tiden. Amnings-BH köpte jag, med byglar. Det är lite av en chansning, men kvinnan i affären berättade för mig precis hur den skulle sitta för att jag inte skulle få problem. Den satt jätteskönt, så jag hoppas verkligen att jag kan använda den utan att få mjölkstockning. Den kostade 600 pix, så jag hoppas verkligen att den kommer till användning också av den anledningen. Men när det gäller BH:ar är det ingen bra idé att köra budget, har jag lärt mig. Sen tänker jag att jag får ha ett tajt linne precis i början när mjölken rinner till. När allt har normaliserat sig lite kanske jag kan köpa en till, med eller utan bygel.

En sväng till Babyproffsen blev det också. Några nappar, en supermjuk filt, och en amningskudde. Nu kan jag packa väskan inför förlossningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar