måndag 9 december 2013

FUB om förlossning

Idag var det förlossningstema på FUB. Jag gillar verkligen barnmorskan som leder kursen, hon är jättego. Jag var sanslöst trött, sömnen fungerar inte så bra för tillfället. Vi pratade smärtlindring, och jag visste det mesta sedan informationen på sjukhuset och det jag själv har läst på. Men det är ju bra att få prata om det i en mindre grupp och få ställa sina frågor. Jag börjar gilla min grupp mer och mer, synd att det bara är en måndag till som vi ses.

På slutet såg vi en förlossningsfilm. Trodde att den skulle vara jätteobehaglig, men de hade utelämnat de mest avslöjande kameravinklarna. Jag tror att alla vi tjejer som var där kände sig lite tagna efteråt. Jag kände mig som när jag var på sjukhuset för några veckor sedan - en massa starka känslor av förväntan och bävan. Det känns hur som helst hur stort som helst att vi ska bli föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar