torsdag 12 december 2013

Andas försiktigt

Lilltjejen fortsätter att trycka upp mot höger revben, och igår vaknade jag med en smärta som kändes nästan varje gång jag andades. Ibland har jag fått så tidigare, men det brukar gå över. Nu har det hållit i sig konstant, och idag är det till och med värre. Jag tror att det lilla pyret har kommit åt någon muskel som nu är ansträngd på något sätt. Tyvärr behöver jag mina lungor mer än vanligt, för jag ska sjunga och spela både idag och på lördag. Testade lite förut, och det gick över förväntan. Märker att jag behöver öva upp rösten, den låter ovanligt svag på lite högre toner, kanske beror det på min långa förkylning som inte riktigt har gått över än.

Vi har det rätt stökigt hemma, vilket jag tycker är jobbigt. Har försökt hitta smarta förvaringslösningar, men till slut blir det ändå kaos. Men nu har jag hittat ett bra tips på nätet som går ut på att bestämma sig för att ägna 15 min om dagen åt att rensa i lådor etc. Man hinner förvånansvärt mycket på en kvart, och då blir det inte ett jätteprojekt som man måste ladda i månader för. När klockan ringer är jag till och med sugen på att fortsätta, men har bestämt mig för att inte hålla på längre för att inte tappa sugen. Ska bara få med mig J också, så ska det nog bli lite mer ordning hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar