fredag 27 december 2013

V 38 (37+0)

Nu känns det som att det börjar bli dags att packa förlossningsväskan. Idag ska jag och svärmor gå en sväng på stan, och då tänkte jag inhandla en amnings-BH. Det får räcka med en än så länge, det går ju inte att veta hur stora brösten kommer att bli. Jag avskyr BH:ar utan bygel, så jag vet inte om jag kommer hitta något som jag tycker om. Vill ha mycket stöd för bysten, och jag tycker inte att bygellösa BH:ar ger det stöd som behövs. Det känns direkt i ryggen. Samtidigt rekommenderas det ju att man inte har byglar som riskerar att klämma åt brösten och orsaka mjölkstockning. Ryggont eller onda bröst? Pest eller kolera? Kanske man kan köpa en BH med bygel att ha ibland? Svårt alltså.

Annars är babykläderna tvättade och spjälsängen bäddad. När jag har packat förlossningsväskan är vi så redo som vi kan bli. Sen är det bara att vänta på att den lilla behagar ploppa ut.

4 kommentarer:

  1. Jag hatar också BHar utan bygel men köpte ändå utan. De har ganska många fina på Lindex :) Har en kollega som fick problem med amningen och det visade sig att det var för att hon använde BH med bygel så jag vill inte riskera något. Hoppas du hittar något som passar bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, mjölkstockning vill man inte ha. Ska försöka hitta någon BH som ger riktigt bra stöd. Det får kosta lite, helt enkelt.

      Radera
  2. Jag hade stora bröst sen innan och låg från början på DD och under grav på E-F och hatar bh:ar utan byglar och utan lite stoppning, vill inte ha tunnt sladdrigt material....
    Men nu när jag ammar var mina bröst bara gigantiska på 3.e-4.e dagen sen håller de sig på E-F och så har jag gått upp 2 strl runt om....

    Men tycker nu att hm.s börjar i tyg utan bygel är supersköna att sova i (rinner ju ur en) och så har jag amningslinnen över och både linnet och bh-n sitter åt bra runt om och ger stöd ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också storbystad, nu har jag G-kupa. Kanske kan jag räkna med att jag landar på det efter de första dagarna? Får du ont i ryggen av dina bygellösa BH-ar? Förstår att det går bra att sova i, men när du är uppe och tyngdkraften gör sitt?

      Radera