tisdag 17 december 2013

En månad

Idag är det en stor dag - det är exakt en månad kvar till BF. Galet. Nu hoppas jag att jag föder strax innan BF, min privata gissning är den 15:e. Jag har låtit några vänner gissa, och lovat ut ett pris till den som gissar rätt. Läste någonstans på nätet att rent statistiskt föder de flesta åtta dagar efter beräknat datum, så jag försöker att mentalt ställa mig in på den 25:e för att inte bli helt knäckt om jag skulle gå över. Hoppas dock att det inte blir den 19:e, för då får hon dela födelsedag med morsan, och det är kanske inte så kul för henne.

3 kommentarer:

  1. Wow va nära! Känns det som hon ska komma tidigare? Känner du något i kroppen? För oss är det idag en månad och tio dagar kvar :-) Jag känner några förvärkar varje dag nu förutom de vanliga sammandragningarna. Men väldigt få än så länge.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mest en känsla jag har, men lite farlig, det är lätt att bli besviken! Jag har inte känt några sammandragningar under hela graviditeten, men tycker att jag känner lätta förvärkar nu - lite lätt mensvärk i nedre delen av magen och bak i ryggen. Men det betyder väl inte att födseln blir före BF antar jag. Så det är mest något jag har fått för mig. Ni har ju inte heller långt kvar, spännande!

      Radera
  2. Gud vad fort det gått! Jag gissar på den 18e :)

    SvaraRadera