fredag 13 december 2013

V 36 (35+0)

Idag är det soffläge som gäller. Har fortfarande väldigt ont vid höger revben, och det verkar inte bli bättre. Men det gör ondast vid ansträngning, så jag tänker att jag tar det superlugnt idag, så kanske jag fixar att jobba ikväll. Det skulle vara väldigt tråkigt om jag inte kan vara med, för det är lite julavslutning med en grupp som jag ansvarar för, och sen kommer jag inte att jobba med dem på ett år eller så. Ikväll tar jag nog ett par Alvedon och biter ihop om det inte skulle bli fullständigt omöjligt.

Igår cyklade jag ner till jobbet, vilket jag tror var ett misstag, för sen blev smärtan värre än någonsin. Jag har googlat lite, och det verkar som att musklerna runt revbenen kan bli irriterade av trycket från livmodern. Sen blir man ju alltid lite paranoid - känner jag lilltjejen mindre än tidigare? Tänk om något är fel? Borde jag ringa och kolla? Svårt det där. Vaknade kl 4 inatt och värmde vetekudden, som är min bästa vän just nu. Nu slökollar jag på TV, fingrar på mobilen och halvsover till och från. Ingen drömdag, hade gärna gjort något annat, men nu är det så här.

Fem veckor kvar! Snart är vi där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar