fredag 6 december 2013

V 35 (34+0)

Nu är det verkligen inte långt kvar! Mer än 85% av graviditeten har jag lagt bakom mig. Sov väldigt dåligt inatt, vaknade kl 4 och kunde inte somna om förrän kl 7. Så nu är jag rätt seg, och ska jobba ikväll. Skulle behöva lägga lite tid på förberedelser, vi får se hur mycket jag orkar.

Hade trott att barnmorskan skulle ringa idag, men inte. Är ju lite nyfiken på hur glukosbelastningen gick. Igår bestämde jag mig för att tillfälligt byta taktik när det gällde fika och socker. Hade en supergod chokladpaj i kylen, och tänkte att det är ju bättre att jag passar på nu, jag får kanske inte äta något sånt förrän lilltjejen föds sen. Inte så smart, jag vet, men nu är den uppäten, och därmed ska jag skärpa mig tills jag vet vad som gäller. Om inte annat så kommer nog J hålla koll på mig så gott han kan. Frågan är om han ska passa på att sympati-avgifta sig lite, han är en mycket värre godisråtta än jag!

Häromdagen kände jag på magen, och en liten hand mötte min. Åtminstone tror jag att det var det, den kändes för rund och liten för att vara en fot. Tänk att jag snart får träffa henne! Bara sex veckor kvar till BF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar