fredag 20 december 2013

V 37 (36+0)

Apparna säger lite olika, antingen räknas jag som fullgången idag eller om en vecka. Spelar egentligen ingen roll, det är ju så nära! Jag är verkligen nyfiken på hur förlossningen kommer att bli, den första tiden, att vara mammaledig - allting. Samtidigt är jag glad om det dröjer ett par veckor till, behöver ännu lite mer praktisk och mental förberedelse. Hinna träna med TENS-apparaten, tvätta babykläder, packa förlossningsväska, köpa amnings-BH. Imorgon: julstädning, på söndag kommer svärmor för att fira jul.

1 kommentar:

  1. Jag vet, hade också olika från app till app så v 37-38 beroende på vilken man går efter och jag skrev i någon tråd/grupp på internet att jag när vi gick in i v 38 "att nu räknas vi av några som fullgågna"
    Men fick typ 10 "påhopp" om att det minsann är från v 37+0

    Men! Spela stor roll?
    Från v 34-35 gör de ju iaf inget för att stoppa en förlossning OM den skulle starta, även om det så klart är bättre att vänta tills de fullgågna veckorna eller tom till v 40 och framåt...

    Men vår Freya kom ju i v 37+3 och var som vilken 40 veckors bebis som helst... Fullt klar och lika stor och lång.

    Det är ju så individuellt.

    Jag tycker dur fullgången :)
    Men sim du säger finns ju saker att hinna med... Vi har endel kvar vi skulle hunnit innan men inte hann...

    Åh vad jag är avundsjuk på att du har förlossningen framför dig!

    Det var så stort att det inte går att ta in...<3

    Kramar

    SvaraRadera