söndag 29 december 2013

Föräldraledig

Idag jobbade jag min sista dag. Nu ska jag vara hemma ett helt år. Känns jättekonstigt. Samtidigt börjar jag känna mig lite nervös - nu är det allvar! Har fortfarande inte köpt amnings-BH (kom inte iväg i fredags), och inte heller packat förlossningsväskan. Är nog en bra idé att göra det nu! Ska försöka fixa det sista imorgon när jag ändå ska ner till stan. Det är mysigt att J kommer att vara ledig en hel vecka till, känns lyxigt att ha så mycket tid tillsammans. Det finns en hel del jag skulle vilja göra här hemma, men nu har mina fötter börjat svullna och de ömmar om jag traskar omkring för mycket. Så vi får se hur mycket jag orkar. Jag behöver ju vila upp mig inför förlossningen också. Stödstrumpor hjälper bra, men det hjälper inte helt och hållet.

Men ansökan om föräldraledigheten måste jag lösa snarast. Har många semesterdagar som jag plockar ut nu, men från 27 jan vill jag ha pengar från F-kassan. Allt är förberett, så det borde inte bli några problem. Hoppas jag.

Nu ska jag verkligen försöka njuta av de dagar som ligger framför. Så här lugnt och skönt kommer det inte att vara på många år framöver. Så spännande, det som nu är på gång!

1 kommentar:

  1. Visst är det en konstig känsla att man inte ska jobba nu. Har lite svårt att ta in det. Nu ska man vara hemma och vänta på bebis :) Kramar

    SvaraRadera