torsdag 16 maj 2013

V 6

Idag går jag in i v 6 (eller ungefär, vet inte hur man räknar vid IVF). V 6 är det om man räknar från sista mensen, och äggplocket var två veckor och en dag efter sista mensens första dag. Har varit enormt trött hela dagen. Kom verkligen inte upp imorse, hade inte någon tid att passa, så jag sov en timme till. När jag kom hem sov jag igen, och däremellan var jag också så trött att det var jobbigt. Tror att jag har en infektion som spökar dessutom. Två kvällar i rad har jag dessutom haft svårt att somna, vilket innebär för lite sömn och alltså ännu mer trötthet. Sömnlöshet är en biverkning av Lutinusen, och tillsammans med gravidtrötthet blir det sådär bra.

På söndag slutar jag med Lutinusen, och det är ju skönt. Samtidigt börjar jag noja. Tänk om jag får missfall då? Tänk om alla hormoner bara har hållit kvar graviditeten? Borde jag inte må sämre? Känna mig illamående? Tänk om något är fel? Ni förstår lite vad det är som snurrar runt i huvudet på mig. Problemet är att det inte finns någon möjlighet att veta. Även om jag skulle ha alla gravidsymptom i världen, skulle jag kunna få missfall ändå. Jag kan bara vänta och se. Och lita på att läkarna vet vad de gör som inte ger mig mer Lutinus. De sa att kroppen tar hand om det själv efter det. Tålamod...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar