fredag 3 maj 2013

Ruvardag 5

Idag gräver sig blastocysten djupare ner i livmoderslemhinnan, och påbörjar implantationen. Igår upptäckte jag lite blod när jag satte in kvällens Lutinus. Det skulle ju kunna vara vad som helst, men jag inbillar mig att något av alla hormonerna jag har fått har gett mig sköra slemhinnor. Har också haft problem med näsblod i nästan en vecka.  Det har jag aldrig annars.

Vaknade med huvudvärk och en sorgsenhet i kroppen. Den här väntan tär på mig. Inte förrän om 1, 5 vecka vill kliniken att jag ska testa. Men jag kommer nog tjuvtesta på redan på torsdag. Brukar jobba hemifrån på fredagar, men det är inte så mycket att göra, så jag ska kanske ta det lugnt istället. Jag styr nämligen över min egen arbetstid i stor utsträckning, vilket är en fördel just nu. I helgen ska vi bort på bröllop, vilket säkert blir roligt. Då blir det lite annat att tänka på. Man får klä upp sig och träffa förhoppningsvis trevliga människor. Det kan nog bli en bra helg, bara jag kan släppa alla tankar för en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar