onsdag 8 maj 2013

Ruvardag 10

Testade positivt idag också, fast denna gång på morgonen. Och visst dök det upp ett streck idag också, något starkare. Jag känner mig tyvärr inte särskilt glad. Jag har ju varit gravid två gånger förut, och det har inte slutat bra. Jag har aldrig kommit längre än till v 6. Så först vid ultraljudet som jag kommer göra i v 7 kommer jag känna mig glad, om ens då. Jag är inte så orolig för ett nytt utomkvedshavandeskap, för den gången testade jag inte positivt förrän några dagar efter BIM. Det är helt enkelt för tidigt, det verkar som om hormonerna ökar mer än de skulle göra om det lilla livet satt fel. Men missfall kan det ju definitivt bli. Risken för missfall är 20%, om jag har läst rätt. Det innebär ju att chansen är ganska stor att jag får behålla graviditeten. Men jag tror det är bra för mig att hålla nere förhoppningarna, åtminstone ett tag framöver.

2 kommentarer:

  1. Jag säger grattis och håller tummarna för att det denna gången går hela vägen. Förstår precis hur du känner. Har aldrig kommit till ett första VUL och fått se ett liv där inne så jag hoppas ni får uppleva den lyckan snart :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Håller tummarna för er också! Roligt att vi är så nära tidsmässigt! Kram

      Radera