fredag 10 maj 2013

Och så tankarna

Varje gång jag känner av en molande värk i magen kommer tankarna. Är det kört nu? Jag går in på toan, studerar toapapperet noga. Pustar ut. Inget rött eller rosa. Ibland tänker jag att jag måste ta ett nytt test för att kolla att det verkligen är sant. Tänk om testen visar fel! Har en massa test hemma, men jag är bortrest nu. Tänkte: skulle kanske åka till närmaste mataffär och kolla om de har något test. Måste kolla nu! Men jag hejdade mig. Vad som än händer i min mage, så kan jag inte påverka det.

Ibland känns värken annorlunda. Mer ont än molande. Det känns bättre, för det är inte mensvärksliknande. De senaste två dagarna har det stuckit till i min högra ljumske lite då och då. Vet inte vad det är för nåt, lite skumt.

Jag tror att grunden till min oro är att det gick så lätt. Det känns som om vi inte kan ha sån här tur. Det kan väl inte ha fungerat? Det kan väl inte bli så att jag får behålla det lilla livet i magen? Å andra sidan kan man väl knappast säga att den här resan har varit lätt. Många kringelikrokar har det blivit. Någon gång kanske det får gå lätt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar