fredag 29 november 2013

V 34 (33+0)

Dags för en ny vecka! I morse kändes det som om lilltjejen bökade långt ner i magen. Det kändes väldigt trångt och spänt. Kanske lägger hon sig längre ner nu? Det skulle vara skönt, igår låg hon mot revbenet på höger sida så att jag omöjligt kunde böja mig. Hon fortsätter att röra sig mycket, vilket känns tryggt. Samtidigt gör det nästan ont ibland, eftersom det börjar bli så trångt.

Igår tyckte jag att jag läste och hörde om förlossningar och sjuka barn hela dagen. Känner mig känsligare än vanligt. Jag tror att jag bearbetar både förlossningen och att jag ska bli mamma för tillfället. Det känns överväldigande ibland, hur förbereder man sig på att hela livet kommer att förändras? Hur länge kommer jag att vara i en amnings- och bebisbubbla? Kommer jag att kunna njuta av den första tiden? Kommer förlossningen gå bra? Det är som sagt tur att det börjar lugna ner sig på jobbet. Jag känner hur jag går mer in i de här tankarna, och att annat känns mindre viktigt. Stor glädje och förväntan blandad med lätt panik, det är nog så jag kan beskriva mina känslor just nu. Kommer jag känna mig redo när det är dags?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar