måndag 25 november 2013

Förlossningsinformation

Idag var vi på sjukhuset och fick information om hur det går till med förlossning och amning. Vi fick se ett bildspel där man fick följa ett par från att de kom till förlossningen, fram till uppföljande besök från BVC-sköterska. Jag kände mig lite tagen av bilderna. Både för att det kändes som att det kan bli väldigt jobbigt med förlossningen. Jag är rädd för att få panik av all smärta, att jag har ont timme efter timme och inte vet vad jag ska göra av mig själv. Men också för att jag kände jag att jag längtade efter att få träffa mitt barn. Trots allt är ju tiden av smärta väldigt kort i det stora hela. Så väldigt blandade känslor med andra ord. Man vet ju inte riktigt vad som väntar - och det vet ju ingen. Ingen kan säga hur just min förlossning kommer att bli. Nu hoppas jag bara att jag kan känna mig hyfsat lugn fram tills dess att det är dags, och att jag inte går för mycket över tiden.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni hunnit med det :) Vi vill också gå på den infon som är på sjukhuset men nästa datum var den 15/1 och BF är ju 20/1. Vi hoppas på att också hinna med den :) kram

    SvaraRadera
  2. Där jag bor har de info varannan vecka. Konstigt att de har så sällan hos er. Det måste ju vara lätt att missa då. Visst är det bra att få veta mer, men bebisen kommer nog ut ändå! Kram

    SvaraRadera
  3. Här har de också varannan vecka, men det är bara två tillfällen kvar här, sen har de "jul-uppehåll" så vi har bara den 2 dec och 16 dec kvar... Hoppas vi hinner med den 16... Har ju inte bf förens 1/1 men man vet ju inte ;)

    SvaraRadera