fredag 15 november 2013

V 32 (31+0)

Ny vecka igen! Nu går det jättefort, hinner knappt med. Som tur är har jag inte så mycket mer att köpa in, bara amnings-BH och amningslinnen. Packa förlossningsväskan känns alldeles för tidigt, väntar tills efter informationen på förlossningen åtminstone. Sen är det ju julstöket. J:s mamma, moster och mosters man kommer att fira jul hemma hos oss i år, men jag har varit tydlig med att jag inte tänker ställa mig och laga mängder av mat. Det får andra sköta. Däremot är jag lite sugen på att skaffa lite mer julpynt, så det får bli mitt bidrag till julen. Vi har bestämt att vi inte ska köpa mer än en julklapp var, vi har lottat om vem vi ska köpa till. Vi är ju alla vuxna, och då blir inte julklappar så viktiga. Man köper jag ju själv det man vill ha. Däremot kommer jag nog skicka en liten julklapp till min brorsdotter - svårt att låta bli, det finns ju så mycket roligt att köpa till barn.

Långsamt känner jag att jag börjar gå över gränsen från klädsamt gravid till rätt stor och otymplig och vaggande. Det är ju en oundviklig utveckling, och det är bara att hoppas att tiden fram till förlossningen går snabbt. Det var otroligt skönt att sova i sin egen säng inatt, men jag har fortfarande halsont och känner mig seg, så nu ska jag ta mig en förmiddagslur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar