måndag 11 november 2013

Måndagsångest

Inatt sov jag dåligt. Är hemma hos min bror och hans familj, och min brorsdotter på elva månader hade en dålig natt, så jag sov dåligt. Har känt mig lite smågrinig idag och ville bara vara ifred egentligen, men vi åkte till mormor, och så har jag försökt underhålla min brorsdotter lite, men hon minns inte mig (har inte träffat henne sen juli) och jag tycker att det är svårt att få kontakt. Eftersom jag redan var grinig så tog jag det personligt och började tänka att jag kommer bli en dålig mamma och jag vill inte ha några barn - och andra tankar i den riktningen.

Dessutom pratade jag med min svågerska om att ta vaccinet. Tidigare har jag tänkt att jag skulle hoppa över det och att så farligt kan det väl inte vara. Men hon sa (hon är distriktssköterska) att det kan leda till missfall om jag skulle få svininfluensan och om det skulle bli komplikationer. Då började jag stressa över det och oroa mig. Min svägerska skulle kolla upp lite mer på sitt jobb imorgon, men som det känns nu kommer jag att försöka ta vaccinet så fort som möjligt när jag kommer hem.

Jag ska lägga mig tidigt ikväll.

2 kommentarer:

  1. Svågerska - vilket bra ord! Bättre än HEN.
    /M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så blir det när man skriver på mobilen!

      Radera