måndag 18 november 2013

Barnmorskan och FUB

Idag var jag ledig,  men hade tid hos barnmorskan kl 9. Jag ångrade verkligen att jag hade valt en så tidig tid när jag cyklade ner, för jag hade sovit dåligt och var grymt trött. Men jag är stolt över att jag ändå valde att cykla, behöver röra på mig! Allt såg bra ut, blodtryck och hjärtljuden var normala. Eftersom lilltjejen nu ligger mer lodrätt istället för tvärsöver magen, var magmåttet större, och nu låg jag precis på kurvan. Barnmorskan kände efter, och nu ligger hon med rumpan på min högra sida strax under revbenen, och med huvudet nedåt. Det har jag anat, eftersom det har tryckt mot revbenen på höger sida. Det har känts jätteskumt, nästan som om jag har håll. Fattar inte hur de kan ligga så ihopklämda, tala om klaustrofobiskt!

På FUB var det träff på familjerådgivningen. Egentligen fick man bara veta att man kan söka hjälp där om man behöver. Lite bortkastad tid egentligen, hade varit intressant att få veta lite mer om hur relationen förändras efter att man har fått barn. Jag anade att det inte skulle ge så mycket redan innan vi gick dit, men ville ändå gå. Alltid snappar man upp något. Jag har haft lite tankar på att bli familjeterapeut någon gång i framtiden, så det var lite intressant av den anledningen också. En sak var däremot väldigt komisk. Under förra året hade vi kontakt med två mäklare eftersom vi funderade på att sälja vår lägenhet. Det visade sig att båda de mäklarna väntade barn i februari och var på samma information som vi. De är ju konkurrenter, så jag undrar vad de tänkte när vi hälsade på båda två. Stan är inte större än att de känner till varandra. En av dem försökte sälja in en lägenhet till oss. Mäklare jobbar jämt... Men inget ont om det, de är väldigt trevliga båda två.

1 kommentar:

  1. Ja det kan inte finnas så mycket plats där inne. Det är så häftigt när de börjar lägga sig med huvudet nedåt. Tänk att bebisen börjar göra sig redo :) Kram!

    SvaraRadera