fredag 22 november 2013

V 33 (32+0)

Lilltjejen hickar just nu, små regelbundna ryckningar. Känns tryggt att känna henne. Jobbar inte förrän kvällen, ska förbereda mig lite men mestadels ta det lugnt. Kan inte förstå att jag går hem om ca fem veckor! Vilken konstig känsla det kommer att vara! Ett år utan att jobba eller plugga, det har jag inte upplevt sen innan det började skolan egentligen. Sen kommer det ju inte precis vara semester... Vi vill försöka vara hemma i två år med vårt barn om det går. Frågan är om jag blir hemma 1,5 år, eller 1 år, och hur länge J vill vara hemma. Minst ett halvår blir det för hans del i alla fall. Tror att det är jätteviktigt att han får en rejäl period med fullt ansvar där jag inte lägger mig i hela tiden. Hur tänker ni andra göra som har en liten på gång? Och ni som har varit hemma med barn, hur gjorde ni?

1 kommentar:

  1. Det är lite svårt att planera tycker jag. Räkna ut hur många dagar man behöver ta och så. Vi vill väl försöka vara hemma tills barnet är 1,5 år och P kommer vara hemma den sista delen. Det är så vi har tänkt just nu :)
    Kram

    SvaraRadera