måndag 10 december 2012

Stegring

Idag fick jag positivt på ägglossningstestet. Inte försenat denna gång! Skönt att slippa ta fler test, att det inte blir så utdraget. Jag tror faktiskt att jag börjar känna igen min ägglossning nu, jag märkte att den var på gång. Jag skulle nog kunna klara mig utan test nu när jag har lärt kunna kroppens signaler. Men de har verkligen varit till bra hjälp, det har lugnat mig när jag har varit orolig för att Pergotime inte har funkat. Nu är det bara att försöka leva som vanligt till 24 dec, då jag kan graviditetstesta. Kan bli en härlig julklapp eller en deppig julafton. Vi får väl se. Fram till dess kommer jag väl som vanligt noja och känna symptom som inte finns.

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt det måste kännas att känna igen kroppens signaler. Själv har jag ingen aning om hur det känns vid en ägglossning.. Går själv på pergotime och ska in för vul imorgon för att se om det är några ägg på gång. Jag håller tummarna för er!

    SvaraRadera
  2. Jag har gått på Pergotime från och till i drygt ett år nu, så nu börjar jag fatta lite hur det känns i kroppen. Tidigare kunde jag inte alls relatera till de som påstod att de nästan på minuten kunde känna att de hade ägglossning - men det berodde ju på att jag själv hade ägglossning kanske två gånger per år eller så. Svårt att se ett mönster då. Tack för stödet, ska hålla utkik på din blogg för att se hur det går för dig imorgon!

    SvaraRadera