torsdag 20 december 2012

Deppigt

Jag är trött och ledsen. Sliten. Tog ett tidigt graviditetstest idag, såklart negativt. Jag har fyra dagar till förväntad mens, men jag försöker mentalt ställa in mig på att det inte blir något. Det känns extra tufft eftersom det kommer bli barnfokus hela julen. Det är så svårt att vara ledsen när man måste vara glad. För så känns det, att jag måste vara glad för att inte verka självisk som inte kan unna någon annan att få barn. Det gör jag, men det är bara så svårt, och det gör mig så ledsen. Mina föräldrar har slutat fråga hur det går, istället är allt fokus hos min bror och deras barn. Det är inte konstigt, men det gör ändå ont. Såg verkligen fram mot julen tidigare, men inte längre. Vill bara vara hemma och deppa, eller jobba och hålla mig sysselsatt.

2 kommentarer:

  1. Gud vad jag känner igen mig i det du skriver, tror att det är så för de allra flesta som kämpar och kämpar efter att få ett plus på stickan. De fyra ggr jag lyckats bli gravid så kom plusen dock redan en vecka innan BIM så någonstans visste jag att det inte skulle bli något när jag testade på BIM-3 men ändå skulle jag plåga mig själv med ett nytt test varje morgon fram till BIM. Tyvärr så slutade ju tre av graviditeterna i missfall runt v 12 men nu har jag lyckats komma längre med hjälp av Trombyl och Progesteron så jag håller tummarna.
    Däremot så har jag fler i min närhet som inte fått sitt plus först på BIM eller efter så ännu är loppet inte kört för dig, hoppet är ju det sista som lämnar en.

    Hoppas du får härlig jul, försök njuta och vara glad hur det än blir.

    Kram,
    Emma

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för uppmuntran! God jul till dig också, och hoppas att du får fortsätta din graviditet!

    SvaraRadera