måndag 26 augusti 2013

Organiserar

I helgen har jag plockat undan mina byxor och andra kläder som jag inte kan ha längre. Istället har jag lagt in mina mammakläder - det mesta har jag fått  låna. Har nu nästan fler byxor än jag hade som ogravid. Är otroligt tacksam till mina generösa vänner, och rörd av omsorgen. Gjorde också plats för framtida babykläder - vi har ju inte så mycket än. Insåg också hur otroligt lite plats babykläder tar - och eftersom babyn växer snabbt kommer man rensa ur garderoben ofta. Vi har fått lite stickat från när J var nyfödd, och mer kläder ska vi få. Mamma skulle leta fram det hon hade kvar från när jag var liten. Tydligen var det inte så mycket - min mor är duktig på att rensa. Sen var det kanske lite svårt att förutsäga retrotrenden då, på det tidiga 80-talet. Dessutom skulle brorsan ge oss en babymössa och kofta som mamma stickade till min brorsdotter. Det kommer inte bli någon klädbrist för vår lilla tjej!

Pratade med mamma igår, och hon sa att det känns speciellt när ens dotter är gravid. Kanske löjligt, men gjorde mig glad att höra. Särskilt eftersom min lillebror fick barn före mig, trots att de hade försökt mycket kortare tid. Ni som har följt bloggen minns att det var en rätt jobbig tid när min brorsdotter föddes. Så vår dotter blir barnbarn nummer två, och då är det roligt att höra att det här också känns speciellt för mamma. Löjligt att jag har ett så stort ego att det är viktigt för mig, men nu är det i alla fall så.

1 kommentar:

  1. Det är ju superfint att hon säger så. Det är väl klart att ni vill att det ska kännas speciellt även om det är hennes andra barnbarn och att hon ger er den bekräftelsen utan att ni bett om det är ju underbart. Kramar!

    SvaraRadera