fredag 26 juli 2013

V 16 (15+0)

Jag jobbar lite lugnt och pustar i värmen. Tror att åskan och regnet kommer imorgon, och det behövs verkligen. Det gröna i naturen har de senaste dagarna långsamt växlat över till en gul färg.

J är bortrest och jag har svårt att koppla av och koncentrera mig på mina arbetsuppgifter. Mitt jobb är ganska uppdragsbetonat, vilket innebär att jag till stor del har saker som behöver göras, men det spelar ingen roll när på dagen jag gör det. Detta har sina för- och nackdelar. Arbetsdagen blir väldigt utspridd med små pauser här och där. Tricket är att inte stressa över detta, utan vara tacksam över att jag är så fri. Så här extremt är det inte alltid förresten. Normalt sett har jag mer tider att passa.

Hur som helst. Jag har hämtat mig från matförgiftningen och kan äta som vanligt igen. Försöker känna om jag kan uppfatta bebisens krumbukter i magen, men det är svårt när man inte vet hur det ska kännas. Ett par gånger tycker jag mig ha känt lite konstiga saker i magen, men det är omöjligt att säkert säga att det verkligen är det lilla livet. Det är bara att vänta...som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar