tisdag 9 juli 2013

Inköpt

Här är kläderna vi köpte på Ullared. Det blev labantema eftersom det var de enda kläderna som var både könsneutrala och snygga. Väldigt svårt med storlekar. Varken jag eller J var speciellt stora när vi föddes, men medelvikten har väl gått upp sen dess? Utbudet av storlekar var litet också. Läste på nätet att stl 50-56 är lämpligt för nyfödda. Kläderna vi köpte var 56 och 62 cl. Alla är bodys eller pyjamas som man inte behöver dra över huvudet. Det ska vara praktiskt, har jag hört. Babygruppen gravidapp innehåller en utmärkt checklista på vad man behöver köpa in till barnet. Tänkte hålla mig till det och köpa så lite som möjligt. Bebisar växer så fort, och sen lär man få en del presenter också. J:s mamma hade sparat en del jättefina kläder som vi ska få. Han är född -79, så det är äkta retro! Dessutom är han enda barnet, så de är inte så slitna. Jag hoppas få använda åkpåsen från när vi var små som min bror har till sin dotter nu. Vi får slåss om den...kul med ärvda saker tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar