torsdag 11 juli 2013

Barnmorskan

Pratade med min barnmorska igår, och fick veta två saker: jag har låga järndepåer och kommer behöva äta järntillskott efter ultraljudet. De gravidtabletter jag äter nu räcker inte för att järnet ska hålla sig på en bra nivå. Jag hade inte syfilis eller HIV, men det var jag inte speciellt orolig för. Jag hade bra skydd mot röda hund. När det gäller foglossningen kan man få gå på information gratis under flera tillfällen i höst. Jag tänkte gå på det första den 19 augusti. Om det krisade fanns det en sjukgymnast man kunde ringa, men jag ska försöka vänta tills dess. Det är ganska lindrigt än så länge. Det verkade finnas vattenjympa som man kunde gå på. Det tycker jag låter bra. Skonsam träning, men man håller ändå igång lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar