fredag 19 juli 2013

V 15 (14+0)

En ny vecka, nu går det verkligen fort! Tyvärr har jag börjat sova väldigt dåligt på nätterna. Jag hoppas att det är värmen, och att det vänder snart. För jag klarar inte att sova för lite nu när jag är gravid, då mår jag dåligt. Sen måste jag bli lite bättre på att ta hand om mig själv, och inte slarva med läggtider. Första arbetsveckan kommer att bli lugn, men andra veckan ska jag iväg på ett läger. Schemat är upplagt så att det är svårt att få åtta timmars sömn. Jag måste nog kontakta lägerchefen och förklara läget. Jag behöver ju vara människa den veckan också. Helst. Men det löser sig på något sätt.

Jag blir helt chockad över hur mycket det lilla livet har växt! Nu väger hon (det känns som om det är en hon) 50 g! Det var inte länge vi såg henne på ultraljudet, då vägde hon väl knappt ett gram. Bara fem veckor kvar till halvtid, och fyra veckor till ultraljudet - det är inte klokt!

1 kommentar:

  1. Det är helt galet vad tiden går snabbt! Vad spännande att du har en känsla av att det är en tjej. Jag har också fått för mig att det är en liten flicka där inne.. Man får se om det stämmer sedan :) KRam!

    SvaraRadera