tisdag 2 juli 2013

Kan somna när som helst

Vi kom hem till Sverige sent igår. Det har varit en jättetrevlig resa, men nu är jag trött som bara den. Flyget blev försenat, så vi landade tjugo minuter i midnatt. Vi är hemma hos svärmor denna vecka, och ska väl mest ta det lugnt. Jag föll för frestelsen och köpte ett par gravidbyxor och en amningströja på resan. Det var rea... Och idag köpte jag en tröja på H&M för 50 kr. Såg också supersnygga tights och klänning i Elloskatalogen. Men det var väldigt dyrt - 499 kr för ett par tights! Tycker också att det är kul att kolla på babykläder. Samtidigt känns det för tidigt än så länge. Innan ultraljudet känns det mesta för tidigt. Men jag är kanske för pessimistisk? När kan man börja shoppa till barnet tycker ni? Egentligen behöver jag ju inte mammabyxor än heller, men allt sitter så tight och det är obekvämt. Det skulle kännas tragiskt att behöva lägga undan dem om någon månad på grund av att jag inte fått behålla graviditeten.

Men. Jag kan ju inte leva som att det inte kommer gå. Denna vecka går jag ju trots allt in i v 13.

4 kommentarer:

  1. Det känns verkligen som att man är i ett mellanland när det gäller kläder, har samma problem. Vanliga kläder känns obekväma och på eftermiddagen klämmer de alldeles för mycket men samtidigt känns det tidigt att börja med mammakläder men o vad sköna de är!
    Kommer nog inte våga köpa saker till bebis förrän vi gjort nästa ultraljud. Ser allt bra ut då så tänker vi nog börja. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker också att jag vill vänta till ultraljudet, men jag får ju inget extra nu i v 12, måste vänta till augusti. Men jag får väl stå ut...

      Radera
  2. Jag fick barn för några veckor sedan och trots att jag gick upp ganska mycket i vikt så var byxor det enda jag köpte i gravidplagg, annars köpte jag helt vanliga kläder i större storlekar, det är svårt att hitta snygga mammakläder tycker jag.

    När det gäller att handla grejer till bebisen så kanske det är bäst att vänta tills man har gjort ett UL och fått bekräftat att allt ser bra ut.

    Må så gott!!

    Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till ditt barn! Jag ska försöka att lägga så lite pengar som möjligt på mammakläder, samtidigt vill man ju ha lite snyggt att välja på. Håller med om att utbudet är begränsat. Det som är snyggt är hutlöst dyrt. Kanske köper något dyrt och snyggt plagg för festliga tillfällen, men det får vänta tills jag vet att allt ser bra ut.

      Radera