torsdag 17 januari 2013

Upp med handen!

Upp med handen alla ni barnlösa som har fått höra orden: "Men det kanske är så att ni spänner er? Slappna av så löser det sig nog!" En annan variant är att man får höra en historia om ett par (ingen som de känner, men har hört om) som adopterade - och sen kunde de få biologiska barn!

Så på fullt allvar menar man att alla som har barn är mycket mer avspända än barnlösa? Vad är syftet med en sån kommentar? Om något skapar det ju ännu mera stress. Visst, jag är känslig, men man kan ju tänka själva sig för lite grann. Jag förstår att det är svårt att sätta sig in i situationen om man inte har brottats med barnlöshet själv, men jag tror att få av oss tycker om att få hobbyråd när något är jobbigt, oavsett vad det handlar om. Speciellt hobbyråd som återkommer igen och igen...

Nä, nu blev jag så upprörd att jag måste ta mig en kopp te.

1 kommentar:

  1. Jag räcker upp 100 händer här.
    Men jag känner på riktigt faktiskt ett par som försökte i 10 år (utan att söka hjälp) o h sedan gav upp och köpte hund och efter 1 månad som hundägare blev de gravida hon 41 han 39år.
    Men jag hatar de orden "sluta spänna er" " ni vill för mycket" "sluta tänka på det så kommer det av sig skälv"

    Det är nästan kränkande att höra även om det inte är meningen. De vill väl.

    Kram / S
    http://vntanlngtan.blogg.se/

    SvaraRadera