onsdag 9 januari 2013

IVF

Igår ringde jag fertilitetsmottagningen. Nu är vi officiellt ställda i kö. Det känns helt okej trots allt. Jag vill ju verkligen inte gå igenom detta, men om det kan hjälpa oss att få barn, så är det värt det. Barnmorskan jag pratade med trodde att vi kunde börja i mars.

Nu hoppas (hoppas, hoppas, hoppas!) jag att vi hinner bli gravida innan dess. Testar med ägglossningstest varje dag, tror att det är på gång snart. Denna månad ska vi minsann inte slarva. Jag vill känna att vi verkligen har gjort allt vi kan. Samtidigt känner jag mig ganska lugn, kanske för att mars trots allt känns ganska avlägset. Jag mår bättre nu också. Tror att det var bra för mig att komma igång lite med jobbet och få något annat att tänka på. I jul och nyår blev det en massa resor och tankarna bara snurrade på. Skönt med lite rutiner och få vara hemma. Ändå är det inte så väldigt mycket att göra på jobbet, så jag kan verkligen ta det lugnt. Denna vecka tänker jag tillåta mig själv att vila så mycket jag bara kan. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar