söndag 13 januari 2013

Jaha! Eller?

Imorse visade ägglossningstestet positivt. Tror jag i alla fall. Det var en pytteliten skillnad mellan strecken, de ska ju vara lika starka. Lite lurigt det där. Tidigare har det sett likadant ut, men sedan har jag fått mensen två veckor senare, så då måste det väl ha varit en stegring? Får nog ta och testa imorgon också.

När jag får ett positivt utslag känns det nästan som att nu är jag redan gravid. Jag börjar räkna dagar till förlossningen, fundera på hur länge jag vill vara föräldraledig. Ganska småstört. Ska verkligen försöka att tänka på annat. Låta dagarna gå. På torsdag ska jag träffa en barnmorska som jag känner för att ta reda på lite mer om hur IVF går till. Vill veta så mycket som möjligt innan jag bestämmer mig. Det går väl i och för sig inte i linje med att tänka på annat, men det får bli undantaget som bekräftar regeln, så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar