fredag 27 september 2013

V 25 (24+0)

Ny vecka. Nu går det så snabbt att jag knappt håller ordning på vilken vecka jag är inne i. V 25 låter verkligen mycket!

Nu vet i stort sett alla i min omgivning att jag är gravid (trots att jag inte har outat det på Facebook!). Jag sover rätt dåligt och jobbar mycket. Är trött som bara den, men så väldigt lycklig och tacksam över att jag får ha ett litet liv växande i mig! Och så tacksam att jag får dela den här upplevelsen med min man! Tror aldrig att jag har mått så här bra och känt mig så trygg och lugn. Trots att min graviditet upptar mycket av mina tankar så är det ändå lättare att ge mer på jobbet jämfört med tidigare, när jag sörjde min barnlöshet. Det här ger mental energi istället för att stjäla all energi. Har lovat att jobba julen nu, det känns bra. Jag har 19 semesterdagar att ta ut, och skulle kunna gå hem redan 22 december utan att ta ut föräldradagar förrän BF, men det blir nog för drygt att gå hemma så länge. Lilltjejen skulle ju faktiskt kunna bestämma sig för att inte dyka upp förrän i början på februari! Sen kan man ju bli sjukskriven av en eller annan anledning, men jag tänker utgå ifrån att jag kommer att må bra, ingen mening med att ta ut något dåligt i förskott.

Idag har jag betalat en gravidjacka som jag har köpt på Blocket. Den var väldigt lite använd och såg väldigt snygg ut. Redan nu kommer jag knappt i min vinterjacka, så den kommer att behövas väldigt snart. Hoppas bara att den passar! När jag får den på posten ska jag lägga ut en bild här på bloggen.

2 kommentarer: