fredag 6 september 2013

V 22 (21+0)

Tidigare i graviditeten kollade jag framåt i mina appar och tänkte: "tänk när jag har kommit så här långt!". Om jag nu ens skulle få vara gravid så länge. Men nu är det verkligen så - jag har en mage, jag känner mig gravid, jag har varit på ultraljud. Alla de där grejerna jag har längtat efter. Nu börjar jag längta efter att få träffa vår dotter! Drygt fyra månader kvar. Läste i en av apparna att man kunde börja känna oro inför rollen som mamma. Jag kanske är galen, men jag känner mig bara förväntansfull och hur redo som helst! Det kan ju förändras när det närmar sig. Jag har ju haft år på mig att tänka igenom det här, så  helt konstigt är det kanske ändå inte.

Ni som har följt min blogg vet att jag har satsat mycket på begagnat och lånat. Det beror dels på att det känns onödigt att lägga pengar på något som ska användas kort tid, att begagnade grejer gör att man kan få kvalitet till billigare pris och att jag har haft turen att ha många att låna av (fick ytterligare lite kläder igår). Men det är inte bara snålhet. Jag vill bespara mitt barn från så mycket otäcka kemikalier som möjligt. I begagnade kläder och prylar är det ofta borttvättat, åtminstone till stor del.

Igår googlade jag runt efter saker som vi behöver, men inte har fått tag på. Det blir nog ett nytt skötbord, antagligen SUNDVIK från IKEA. Sen finns det en sak som jag har velat köpa i säkert åtta år om jag skulle få barn: en bärsjal. Jag tycker det är så fint, och bra för barnet med all närhet. Praktiskt också att ha båda händerna fria. Nu har jag hittat en sjal som jag verkligen gillar, det blir nog denna: http://www.mammashop.se/barsjal-gra-randig-babymoov.html. Den är dyr jämfört med mycket annat som vi har skaffat, och kanske lite onödigt med tanke på att vi har fått låna en bärsele, men det här är något som jag faktiskt vill lägga pengar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar