fredag 13 september 2013

V 23 (22+0)

Har tillbringat fem dagar utan mobil, tv, eller internet i ett vandrarhem i Smögen, ca 15 m från havet. Behöver jag säga att det var enormt vackert? Ungefär en gång om året åker jag på retreat för bön och vila. Man är där tillsammans med andra, men är tyst (förutom bönen) i stort sett hela tiden. Det är en rytm i mitt liv, och en av de saker som betyder mest för mig som person, och för min tro. Hur som helst så har jag därför inte kunnat blogga något. Retreatlivet passar ganska bra för gravida - mycket tid för återhämtning, sömn och regelbundna måltider. Men eftersom Smögen i stort sett består av klippor där man tvingas hoppa fram som en bergsget, så märkte jag att jag har blivit rejält mycket tyngre och klumpigare. Dessutom var jag rädd för att ramla. Det var också lite för lång tid mellan kvällsmat och frukost, vilket gjorde att jag ett par nätter vaknade vrålhungrig kl 03. Som tur var stod det alltid frukt framme, så jag lärde mig att ta med lite till rummet som jag kunde trycka i mig. Överhuvudtaget har jag börjat sova dåligt, vaknar minst två gånger per natt för toabesök, och ibland kan jag inte somna om. Mina ryggproblem vägrar ge med sig, så nu ska jag försöka få tag på en vetekudde till mina ömma muskler, och börja träna lite smått. Har hittat ett bra träningsprogram på nätet som jag tänkte prova: http://www.babygruppenonline.se/traning-under-graviditeten/. Har försökt genomföra programmet för tidig graviditet, men kroppen orkade inte. Var väl i för dålig form. Känner mig mer motiverad nu när jag har ont.

2 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad över att du kan finna lugnet på detta sättet och stänga ute omvärlden för ett tag. Önskar jag själv kunde finna den friden på något sätt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tror att det är nyttigt för alla att stänga av media och telefoner ett tag! Om du känner att du behövde det, tycker jag att du ska prova!

    SvaraRadera