torsdag 19 september 2013

Morgonpigg

Har de senaste veckorna börjat med att vakna innan klockan ringer, idag 06.30. Det är inte optimalt eftersom jag inte får den sömn jag behöver, samtidigt är det en helt ny känsla för mig att vakna så tidigt och vara helt klarvaken. Lilltjejens sparkar syns tydligt på utsidan nu, häromdagen såg jag något som måste ha varit en liten fot - det var en liten knöl som syntes på mitten av magen. Annars är det oftast som att hela magen darrar till. Fortfarande har jag inte den där coola, hårda gravidmagen riktigt. Jag ser fortfarande lite småtjock ut.

Jag är fascinerad av hur synen på kroppen förändras när man är gravid. Man vet att man kommer att gå upp i vikt och att "den perfekta kroppen" är fullständigt ouppnåelig. Alla modeller i reklam och media är inte inget jag identifierar mig med. Helt plötsligt har min kropp en mycket viktigare uppgift än att försöka vara snygg. Rätt häftigt, tycker jag! Förhoppningsvis kan den känslan hålla i sig även efter förlossningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar