torsdag 18 april 2013

Puregon, dag 6 och läkarbesök

Idag fick jag återigen se mina äggstockar och min livmoder på ultraljud. Skulle ju vara kul om jag fick se ett tickande hjärta någon gång, att man mäter storleken på ett litet foster i min mage istället för att mäta storleken på mina ägg.

Hur som helst.

Jag fick inte så tydliga svar. Allt såg bra ut, men min läkare fick be om ett extra utlåtande för att minska risken att jag skulle bli överstimulerad. Hon visste inte om jag skulle öka dosen med Puregon eller inte. Men sen fick jag ett samtal från dem: jag ska öka dosen något, och börja med Cetrotide imorgon. De visade mig hur jag skulle blanda det där pulvret med vätskan. J var med och såg på hur man skulle göra, så det ordnar sig säkert.

Sen fick jag tid för ett blodprov + nytt ultraljud på måndag. Visst är det träligt att springa på sjukhuset hela tiden, men jag är tacksam för att de är så noggranna. På måndag kommer det bestämmas vilken dag vi åker till Örebro, men läkaren trodde att det blir äggplock på onsdag, och återföring på fredag. Jag visste ju att det skulle bli nu till veckan, men ändå känns det jättekonstigt! Nu händer det grejer, liksom!

Sen åkte jag och hämtade ut alla mediciner jag hade kvar på receptet. Det var en hel del, som ni kan se. Ikväll ska jag jobba en liten stund. Är trött, men känner inte av några biverkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar