fredag 12 april 2013

Å där har vi det

Igår kom mensen. Väldigt väntat. Hade liksom sörjt i förväg, så nu känns det bara bra att veta. Samtidigt börjar jag oroa mig för sprutan och äggplocket. Den oron minskades inte precis av min kontakt med fertilitetsmottagningen. Jag hade fått veta följande: cd 3 tar jag Puregon fram till cd 7. Därefter skulle jag in för ett ultraljud. Därför behövde jag verkligen få tag på någon på fertilitetsmottagningen, så att de kan boka in mig på rätt dag. Det verkar ju vara rätt noga det där, jag kan liksom inte vänta till dagen därpå. Hur som helst, när barnmorskan ringer upp börjar hon prata om att jag ska ta Cetrotide på cd 5. Den medicinen har jag inte ens hämtat ut, och jag har inte fått några instruktioner om hur jag tar den. På mitt schema stod det bara Puregon och vilken dos jag skulle ta, inget annat. Men hon var väldigt envis på det, jag försökte vara lika envis på att det måste vara något fel, eftersom jag inte hade hört någon om Cetrotide. Till slut kom hon på att jag hade rätt, och att det berodde på att läkaren kom från Örebro, och där gör de på ett annat sätt. I min stad följer man upp med fler ultraljud istället för blodprov. Jag fick inte ihop det - för om läkaren var från Örebro borde jag ju fått ett schema med blodprov istället för detta. Men det spelar ju ingen roll egentligen, konstigt bara. Blir nervös över att de har så dålig koll. Det är ju ändå min kropp de håller på och mixtrar med. Med mina PCO-äggstockar är risken stora att jag blir överstimulerad, så jag vill att de ska veta vad de gör!

Imorgon börjas det. 

2 kommentarer:

  1. Stort att få påbörja en alldeles ny resa. Lycka till <3

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att komma igång! Stort lycka till! *Kram*

    SvaraRadera