tisdag 2 april 2013

Google-sjuk

Nu börjar det närma sig - åtta dagar kvar till beräknad mens, och jag börjar bli lite knäpp i huvudet. Jag googlar symptom som en galning, trots att jag har googlat samma saker en massa gånger tidigare och redan kan alla artiklar, bloggar och forum mer eller mindre utantill. Jag kan inte hjälpa det. Försöker inte ens att hejda mig den här gången, jag tänker hoppas på det bästa och vet att hur jag än gör så kommer jag bli så fruktansvärt besviken om mensen kommer nästa vecka.Testade till och med idag trots att jag vet att det nog är omöjligt att få ett positivt resultat så här tidigt. Negativt såklart, så idag har det varit lite deppigt. Dessutom hade jag lovat att passa en 6 mån bebis en timme idag, vilket inte gjorde saken bättre.

Jag känner mig tröttare än vanligt, och det drar och sticker i livmodern mer än vanligt. Tycker också att jag har kissat ovanligt många gånger idag. Lite grann har det ilat i brösten sen helgen, men de är inte precis ömma. Det är mina symptom. Men som sagt, om jag är gravid är jag på dag 2+6 om jag har räknat rätt. Så det är inte konstigt om jag inte känner så mycket. Som vanligt kan man inte mycket annat att göra än att vänta. Och det är så fruktansvärt frustrerande. Vad ska jag fördriva tiden med?

3 kommentarer:

  1. Man känner sig helt knäpp när man läser igenom trådar i forum som man redan läst ett antal gånger. DU är inte ensam ska du veta. Hoppas att denna dubbelkur gjorde susen. Kramar

    SvaraRadera
  2. Farligt det där med att googla. Jag försöker hålla mig borta från sånt. Jag vet att jag kommer bli galen av oro och tolka saker som kanske inte alls är bra för mig. Ha ha!

    Hoppas verkligen att det tar sig! :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för era kommentarer, känns skönt att veta att jag inte är ensam om att vara lite knäpp. :)

    SvaraRadera