fredag 25 oktober 2013

V 29 (28+0)

Bara en vecka kvar till magiska 30! Känns helt otroligt. Lilltjejen firar ingången i en ny vecka genom att börja sparka på min urinblåsa, känns väldigt skumt. Nu när jag har känt mig oinspirerad och deppig ett par dagar blev jag lite uppmuntrad igår av att komma på att på måndag är det faktiskt bara nio veckor kvar tills jag slutar jobba. Nio veckor! Det är ju ingenting! Allt som har strulat sig börjar lösa sig så smått också, så jag känner mig inte lika stressad längre även om jag har en sjukt intensiv helg framför mig. Varje dag väntar jag också på att få ett glädjebesked från vännen J, att deras lilla tjej har kommit. Just nu har hon gått över fem dagar, inte så roligt att gå och vänta och sova dåligt. Hoppas det blir snart!

Igår ställde vi in sängen i sovrummet igen efter renoveringen. Vi skulle behöva göra en storstädning, får se när det kan bli av. Det ligger grejer lite överallt. Men jag är så nöjd med vårt nya sovrum, även om kostnaden för hantverkaren hamnade på någon tusenlapp mer än vi trodde. Lite tavlor på väggarna, lite hyllor i lilla rummet, så kommer jag känna mig färdig med vår lägenhet. Nästa år kommer föreningen att bygga ut och glasa in balkongen också. Tjoho!

Häromdagen ringde en kvinna om barnförsäkring. Jag är så skeptisk till försäkringar, tänker att det är så sällan som det händer något, och händer det något så får man oftast ändå kämpa för att få ut någonting från försäkringsbolaget. Har så få försäkringar som möjligt. Hur tänker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar