lördag 12 oktober 2013

Aj

Ska se till att lägga mig nu, har haft ännu en trött dag med för lite sömn. Dessutom lyckades jag göra något konstigt move när jag jobbade igår. Direkt kände jag att det gjorde rätt ont, men först tänkte jag att det nog var lite ligament som jag hade sträckt. Men när det fortsatte att göra ont, och det höll i sig i flera timmar, började jag ana oråd. Varje rörelse, varje steg smärtade. Gick och la mig efter jobbet och hoppades på att sova bort det, men när jag vaknade hade jag ont även när jag låg i sängen! Tidigare har jag känt av foglossning bak vid svanskotan, men nu kändes det mest vid blygdbenet. J tyckte att jag skulle kolla upp det, och jag ringde 1177, som tyckte att jag skulle ringa förlossningen. De tar ju aldrig några risker på 1177, man blir alltid skickad vidare. Hur som helst ringde jag dit och de ställde alla möjliga frågor till mig. Hade jag ont i gravidmagen? Hade vattnet gått? Blödning? Regelbundna sammandragningar? Inget av detta stämde ju in på mig, och jag kunde känna lilltjejen sparka på som vanligt. Barnmorskan trodde att det inte var någon fara, men om smärtan blev outhärdlig kunde jag få akut hjälp, annars var det bättre att ta ett par Panodil och inte bli för stel och stillasittande, och ringa barnmorskan på måndag. Och jag som tyckte det var jobbigt att ev inte kunna cykla längre! Nu kunde jag helt plötsligt knappt gå ens en gång! På eftermiddagen ringde jag en vän som precis har fått barn, och frågade om jag kunde låna hennes foglossningsbälte. Jag drog åt det rejält, och kände verkligen skillnad efter ett tag! Det var mycket lättare att röra sig. Kunde till och med fixa hemma lite. Det var jag tvungen att göra eftersom målaren som ska renovera sovrummet kommer på måndag, och då måste vi tömma det på grejer. Sängen kan ju inte jag bära på, men det kommer förbi en kompis och hjälper oss imorgon. Bra tajming att jag skulle få så ont nu! Förhoppningsvis är det främst musklerna som strejkar, så att det snart blir bättre. Det skulle vara väldigt drygt att ha så här ont till januari.

1 kommentar:

  1. Obehagligt det låter att behöva ha så ont. Skönt att de tar dig på allvar och jag hoppas att det går över så du inte behöver ha värken resten av tiden. Kram!

    SvaraRadera