lördag 19 oktober 2013

V 28 (27+1)

Kan inte somna om. Var tvungen att gå upp på toa, och sen var det kört. När jag har skrivit detta ska jag lägga mig och lyssna på poddradio, bästa tricket att somna om när tankarna rusar runt. Just nu handlar det mycket om jobbet. Det har varit intensivt utan att vara direkt stressigt, men det har tagit en hel del mental energi. Dessutom så har det såklart påverkar mig att ha så pass ont, även om det nu är mycket bättre. Om jag använder bältet och lyssnar på kroppen så känns det typ som vanligt, det vill säga att jag känner av smärta baktill i ryggen då och då, framtill någon gång, men inte så att varje steg gör ont.

Något annat som stressar mig är det här med föräldrautbildning. Det handlar egentligen inte så mycket om mig, utan om J. Han hade verkligen sett fram emot att gå och få kontakt med andra föräldrar, men det verkar bli svårt nu när det är så få tillfällen. Jag har ringt runt till flera vårdcentraler, och upplägget och dagarna varierar även om det verkar som om alla har samma grundinnehåll. Dessutom ställer våra jobb till det en del. Det blir svårt för oss att vara med alla gånger. Eftersom föräldragruppen fortsätter efter förlossningen, känns det som om jag redan nu måste bestämma var vi ska ha BVC, och jag tror att det är det som stressar mig. Alla val, och att hur vi än gör så blir det inte riktigt bra, som det känns. Men egentligen spelar det ju inte jättestor roll. Jag får prata med J när han vaknar, har inte berättat hur mycket det stressar mig.

1 kommentar:

  1. Jobbigt med alla valen ju. Man vill ju gärna vara med på föräldrautbildningen och då är det inte kul om jobbet ställer till det för er :( Kram!

    SvaraRadera