måndag 7 oktober 2013

Hos barnmorskan v 26 (25+3)

Idag var jag hos barnmorskan för första gången sedan inskrivningen. Hon mätte magen, lyssnade på hjärtljuden och tog mitt blodtryck. Allt såg bra ut. Lilltjejen sparkade runt så mycket att hennes puls först var jättehög, runt 160. Sen sjönk den till 140. Barnmorskan sa att tjejers puls ligger högre än killars. Trodde att det var en skröna? Hur som helst stämmer det visst i detta fallet.
Jag hade gått upp 9 kg, väger nu 82. Det låter mycket, tycker jag, men det var tydligen normalt. Barnet och allt annat kommer ju att väga åtskilligt mer mot slutet, så jag kommer nog gå upp rätt mycket mer. Kanske 15 kg? Vi får se. Huvudsaken är att vårt barn växer som det ska, och mår bra.
Fick en massa annan information och papper. Föräldrakurs blir lite längre fram, hoppas att vi får det att funka med J:s jobb. Jag vet att man har rätt att ta ut föräldradagar, men vissa tider skulle passa klart bättre än andra. Min barnmorska skulle ha sin kurs på helt fel dag, men hon skulle prata med sina kollegor. Så på något sätt löser det sig.

1 kommentar:

  1. Skönt att allt verkade bra med tjejen :) Jag har gått upp lika mycket! Visst känner man sig som en elefant men jag försöker acceptera det liksom. Kramar

    SvaraRadera