fredag 4 oktober 2013

V 26 (25+0)

Fredag och ny vecka. Har fortfarande inga allvarligare krämpor, utan än så länge funkar det bra att vara gravid. Lite tröttare än vanligt, lite mer ryggont än vanligt, annars mår jag bra. En tråkig grej är att jag plötsligt har fått celluliter! Innan har jag i princip inte haft det alls. Lite konstigt, kanske beror det på att jag inte tränar? Är det någon av er som har upplevt samma sak?

Den här veckan börjar lillflickans lungor utvecklas så att hon snart skulle kunna klara av livet utanför livmodern. Nu hoppas jag ju såklart att hon vill stanna och växa till sig lite till, men det känns ändå skönt att veta att chansen för överlevnad växer för varje dag som går. Hon är fortfarande väldigt livlig och sparkar lite när som helst under dagen, nästan varje gång jag sätter eller lägger mig ner. Häromdagen när jag cyklade, inbillade jag mig att jag kände en sammandragning som man ska kunna få så här dags i graviditeten. Nu vet jag ju inte hur en sammandragning känns, men det var som att nedre delen av magen spändes till. Det gjorde inte alls ont, och gick över snabbt. På måndag ska jag till barnmorskan, första besöket sedan inskrivningen. Det har hänt lite sen dess! Ser fram emot att få höra hjärtljuden, och det känns tryggt med lite tätare kontroller framöver, så att man vet att lilltjejen växer som hon ska.

2 kommentarer:

  1. Jag har upplevt det, det enda med graviditeten jag inte gillar, i mitt fall har de kommit även frampå låten, riktigt osexigt :/ men jag tror det har att göra med att jag inte använder benen på samma sätt som förut, jag går, står, simmar eller tränar ju inte som innan, utan hoppat på kryckor, armarnas är snyggare iaf ;)

    Men endel vänner till mig har tränat bort celluloiderna efter förlossningen, på promenader, squats och crosstrainer ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag cyklar ju en del och går också, även om det inte är några långa promenader Men mindre träning blir det ju. Men jag hoppas också på att det går att träna bort efteråt!

    SvaraRadera