onsdag 16 oktober 2013

Nivå

Har fortfarande ont, men idag har varit en bra dag. Jag har inte gått så mycket, och det hjälper. Det gäller att hitta en aktivitetsnivå som fungerar.  Däremot är jag trött, har jobbat en väldigt lång dag. Var på lunch hos vännen J som har BF på söndag. Spännande! Blir lite avundssjuk, jag vill också träffa min lilla tjej nu. Är så nyfiken på vad hon blir för en liten människa.

J och jag funderar lite på föräldrautbildning. Det verkar vara så olika på olika vårdcentraler. Vår barnmorska har två tillfällen, och det har alla på den vårdcentralen. Men andra har fyra tillfällen, och då är det ju mycket lättare att få kontakt med andra! Så vi kommer nog att söka oss någon annanstans, det verkar inte som om man behöver flytta över helt, utan bara gå utbildningen någon annanstans. Ni som har erfarenhet av detta, hur funkar det hos er?

1 kommentar:

  1. Vi har 4 ggr föräldrar utbildning. Där emot hade min bm inte så stor koll på andra utbildningar eller så, vi har tex ett bildspel och en genomgång om hur det går till på förlossningen och när det sätter igång. Öppen visning en gång varannan vecka, och profylax (den hade hon koll på men det kostar ju 1500kr) och sen fanns det någon amningskurs ;)

    SvaraRadera