fredag 22 mars 2013

Rapport

Känns så skönt att jag kan skriva av mig på den här bloggen! Man vill ju inte prata med hur många kompisar som helst om barnlösheten och alla turer kring det. Känner ändå att jag har pratat om det med för många. Jag får lite för många "hur går det"-frågor. Det är inte alltid man är i balans för att kunna prata om det distanserat, och det finns inte så många som  jag är bekväm med att gråta inför.

Hur som helst.

Idag var jag på ultraljud för att kolla hur jag svarade på dubbel dos Pergotime. Jag blev lite nervös när gynekologen började räkna. Hur många ägg var det egentligen? Det var nog svårt att se eftersom jag men min PCO har jättemånga lika stora ägg, och gynekologen var ST-läkare som fick hjälp av en mer erfaren läkare. Till slut kom hon fram till att det var två ägg som hade växt till sig så mycket att de skulle släppa den närmaste veckan. Två, inte tre eller fyra. Så vi får försöka denna gång, jippi! Finns en viss risk för tvillingar, men vi blir otroligt tacksamma om det skulle bli så, även om jag tror att det blir sjukt jobbigt. Men jag ska inte gå händelserna i förväg, steg ett är ju att bli gravid!

Fick också lära mig hur jag skulle ta den första sprutan, Puregon. Det krävdes lite viljestyrka för att sticka sig själv, men det gick bra till slut! Blev så förvånad, för det kändes inte alls! Detta var bara en övning, jag kommer starta igång cd 3 vid nästa mens. Nu är jag på cd 11. Vi har också bestämt oss för Örebro, det är närmast och den enda jag har pratat med som har gjort IVF, gjorde den där, och de var nöjda.

Känns bra så här långt! Ska jobba hela helgen, men kändes gött att inleda med ett positivt besked!

2 kommentarer:

  1. Skönt att det växt på sig där inne och verkligen spännande att det kan vara 2 ägg som släpper! Håller tummarna :)

    SvaraRadera
  2. Så spännande :). Tvillingar, det vore nåt det ;)

    SvaraRadera