onsdag 13 mars 2013

Mens typ

Igår började jag blöda lite mer, och har blött lite idag. Dock en riktig fjuttmens, verkligen mindre än vanligt. Så nu ser jag det som att allt hopp för en graviditet är ute, tror inte heller att jag ägglossade denna månad. Det skulle förklara den sena och sparsamma mensen, och den nästan totala bristen på PMS-symptom. Men det positiva är att mensen har kommit igång av sig själv och att jag då säkert inte behöver äta några tabletter för att få igång den. Det är ju gött om man kan stoppa i sig så lite läkemedel som möjligt, tänker jag! Imorgon kl 13.00 har vi tid på fertilitetsmottagningen. Vet inte riktigt vad som kommer att hända, men det får jag väl snart veta. Jag har tagit ledigt hela dagen, kompensation för att jag ska jobba helgen, men tänker också att det kan få vara bra att ta en lugn dag och smälta allt. Det kommer att vara väldigt intensivt de närmaste tio dagarna, så det är nog inte fel att pausa lite. Känns konstigt att det blev så här, det trodde varken J eller jag. Båda trodde vi verkligen att det skulle funka med Pergotime, som det har gjort två gånger tidigare. Men det känns också spännande att det är dags nu, och att det här kanske är något som kan funka för oss. Jag vet att jag tjatar lite om detta, men det är ganska stort att jag är så okej med det som jag ändå är, med tanke på att jag hade panik inför det bara för ett par månader sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar