lördag 9 mars 2013

Dag 42

Så långt har jag kommit i cykeln. Känns inte som att det är någon mens på gång. Det drar/hugger i magen ibland, och det pirrar i brösten ibland. Men annars ingenting. Vet inte hur många gånger jag har googlat frasen "gravid inga symptom". Men det hjälper mig inte särskilt mycket. Man verkar ju kunna ha precis vilka symptom som helst. Eller inga symptom alls. Men skulle det inte vara konstigt om jag skulle vara symptomfri denna gång när jag inte varit det under de andra graviditeterna?  Mina gravtest tog slut, så jag har inte testat sen onsdag. Trodde att de skulle komma igår, men det blir nog måndag istället. Har ändå inte så mycket hopp, för jag borde ha fått positivt utslag i onsdags, tycker jag. När jag fick mitt utomkvedshavandeskap testade jag inte positivt förrän efter ett par dagar efter BIM, så om det skulle visa sig att jag är gravid, så skulle jag oroa mig för det. Å andra sidan vet jag ju inte när/om jag fick ägglossning denna gång. Känner mig konstigt nog lugn ändå. Har ju tid bokad för att påbörja IVF 14 mars, så hur det än blir så kommer snart något att hända.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att ni lyckats, men skönt att veta att IVFen ligger runt hörnet annars. :)

    SvaraRadera