söndag 17 mars 2013

Knaprar

För tillfället är det Pergotime som gäller. Knaprar på för fullt, tar dubbla dosen: två tabletter per dag istället för en. På fredag ska jag på ultraljud för att kontrollera att det inte är för många ägg som lossar denna gång. Innan ultraljudet är det sexförbud. För visst vill jag ha barn, men fyrlingar kan nog ändå vara too much. Det riskerar vi om spermierna överlever till ägglossningen, och jag släpper för många ägg. Men det känns lite konstigt att bekymra sig för det när jag har svårt att bli gravid överhuvudtaget.

Jag tycker det ska bli skönt att ha full koll på ägglossningen denna gång - inga stickor kommer behövas eftersom läkaren också kan räkna ut när jag kommer ägglossa. Efter nästa mens blir det lite mer avancerat: sprutor!

1 kommentar:

  1. Spännande att få se hur kroppen reagerar på dubbelkur :) Kram

    SvaraRadera