tisdag 12 mars 2013

Dag 45?

Testade negativt idag igen, börjar kännas som en morgonrutin att ta någon typ av test. Hade lite blodblandade flytningar på morgonen, vilket ju ytterligare bekräftar att jag inte är gravid, även om det inte är helt säkert. Ringde fertilitetsmottagningen ändå, och förklarade att jag var orolig att börja en hormonbehandling utan att ha fått mens - ifall jag skulle vara gravid trots allt. Barnmorskan jag pratade med tyckte att jag borde ha fått utslag vid det här laget om jag var gravid, men bokade ändå in mig för ett blodprov under dagen för att utesluta graviditet. Tycker att Värmland är väldigt bra på att ta hand om ofrivilligt barnlösa, jag har (nästan) alltid blivit så bra bemött! Är glad att hon lyssnade på mig utan att vifta bort min oro. Åkte till sjukhuset, väntrummet var tomt så det hela gick på några minuter. När jag kom hem hade jag fortfarande blodblandade flytningar, men ingen riktig mens. Min kropp ville nog helt enkelt inte denna gång.

Känns spännande att få sätta igång på torsdag! Känns härligt att tänka på att jag kommer ha en liten magbula till sommaren, om allt går vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar