måndag 11 mars 2013

Dag 44

Hämtade mina test på posten idag, kissade på stickan direkt. Inget utslag. Funderar lite på om jag ska ringa fertilitetsmottagningen, men vad ska de säga? Testen är väl så säkra att jag med största sannolikhet inte är gravid.  Men jag kan ju inte heller påbörja en hormonbehandling utan att veta om jag är gravid - och det är ju bara tre dagar dit. Och cellprov ska jag ta samma dag, det känns inte så tryggt att göra det om jag får positivt på testet.

Tycker att jag har känt mig väldigt trött de två senaste dagarna, men det kan ju vara vad som helst. Känner lite i brösten ibland, men inte mycket alls - inte i närheten av min vanliga PMS. Lite ont i magen, mer som hugg och dragningar. Mensvärk känns på ett annat sätt, har inte känt av mensvärk när jag har varit gravid, som många verkar göra, utan det har varit en annan typ av smärta. När jag var gravid senast kände jag direkt när det gick åt skogen - jag fick den vanliga "menskänslan" när hela magen krampar istället för att det drar på ena sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar