torsdag 16 januari 2014

På gång?

Igår kväll kände jag hur det spände i magen och hur det tryckte nedåt mer än tidigare. Blev inte riktigt klok på det. En sammandragning ska vanligtvis inte pressa nedåt, men en förvärk ska ju göra ont, och det gjorde det inte. Låg över två timmar med detta innan det gav sig. J:s väckarklocka ringde kl 8, då hade jag sovit drygt fem timmar. Efter några minuters vakentid i sängen började jag känna en mensvärksliknande känsla. Och det har fortsatt hela förmiddagen. För någon timme sedan var jag på toa, och jag är rätt säker på att slemproppen har gått - segt slem blandat med lite blod. Hittills är värkarna inte så starka eller ihållande, men jag tycker att de känns mer och mer. Är fortfarande ensam hemma, och det är så väldigt svårt att veta om det verkligen drar igång nu, eller om det kommer att ge sig efter ett tag. Känns hur som helst spännande, kanske blir det idag vår lilla tjej föds?

3 kommentarer:

  1. Hoppas! Stort lycka till. Om slemproppen gått så är det ju nära i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande <3
    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Superspännande! Du har ju inte uppdaterat mer så man funderar på hur det går. Lycka till om det är nu det sker :) Kramar!

    SvaraRadera